De nummer één sleutel voor gemotiveerd personeel.

Droom jij van personeel met inzet, initiatief, verantwoordelijkheid en eigenaarschap? Wij reiken je de sleutels aan om dit mogelijk te maken.

Kerngezond bedrijf

Jack Welch noemt drie factoren die de gezondheid van een bedrijf weergeven: de betrokkenheid van de medewerkers, klanten tevredenheid en kasstroom. Met ons kwartaalthema ‘how to hire and fire’ en onze focus op het bouwen van een droomteam, kunnen wij zijn input goed gebruiken.

De zeven vragen

In een recente post stelt hij managers en leiders de volgende zeven vragen die ze kunnen gebruiken om de betrokkenheid van medewerkers positief te beïnvloeden:

  • Heeft mijn team de missie te pakken?
  • Begrijpen ze wat we aan het doen zijn en waarom?
  • Vier ik hun prestaties wanneer ze de gestelde doelen behalen?
  • Coach ik ze op een constructieve manier, zodat ze weten dat ik achter ze sta?
  • Weten ze altijd waar ze staan?
  • Heb ik ze de vrijheid en bevoegdheid gegeven om dezelfde vragen aan hun team te stellen?

Alles overstijgende motivatie

Dit sluit perfect aan bij mijn recente conclusie over het motiveren van personeel. Dit geldt overigens niet alleen voor personeel, maar ook voor ondernemers, moeders, leraren, verpleegkundigen, doktoren of wie dan ook. Er is een alles overstijgende motivatie, die door veel mensen niet eens herkend, laat staan erkend wordt. Wanneer het afwezig is, doen mensen routinematig wat er van ze verwacht wordt in het leven. Wanneer het aanwezig is, ontstaat passie, toewijding, betrokkenheid, initiatief en creativiteit.

Purpose

Ik heb het over: purpose. Dit heeft niets te maken met het feit dat mijn kinderen Justin Bieber’s nieuwste album (dat ook Purpose heet) in mijn afspeellijst in Spotify hebben gezet. Al is dat precies wat Justin Bieber ook de juiste motivatie geeft om zijn leven op orde te krijgen: purpose. Pas wanneer we in onze purpose (de vertaling die het dichtstbij komt is bestemming) komen, hebben we de motivatie om ons leven goed te gaan leven.

Misbruik

Zonder purpose wordt iets zinloos. Als je het doel van iets niet kent, is misbruik onvermijdelijk. Een stuk gereedschap waarvan je niet weet waar het voor is bedoeld, is of waardeloos of je gebruikt het verkeerd. Zo voel je je als mens ook als je je eigen doel niet kent of als je niet gelooft dat het zin heeft wat je doet.

Golden Circle

Maatschappelijk verantwoord ondernemen spreekt over drie P’s: People, Profit and Planet. Wij maken er van People, Profit, Planet en Purpose. Simon Sinek bracht een revolutie tot stand door bedrijven toe te rusten om hun ‘WHY’ vast te stellen. Als je je ‘why’ weet, weet je dus je ‘purpose’. Nu is de volgende stap om in je bedrijf elke medewerker te helpen om zijn of haar ‘why’ te ontdekken. Eigenlijk dus de Golden Circle van medewerkers in kaart brengen.

Stel je voor wat er gebeurt als niet alleen het bedrijf vanuit zijn ‘why’ opereert, maar je ook elke medewerker toerust om vanuit een duidelijke ‘why’ te opereren. Sterker nog, als jij als ondernemer je persoonlijke ‘why’ helder hebt.

Realistisch ideaal

Dit is geen onhaalbaar doel of een onmogelijke opdracht. Wijsheid wordt herkent door eenvoud. Wij organiseren dit kwartaal Business Boost Clinics op drie locaties. Tijdens deze krachtige avonden nemen we je onder andere mee om je eigen persoonlijke “why” te ontdekken en dat van je medewerkers. Als jij een kerngezond bedrijf wilt, dat is je eerste stap om ons te blijven volgen of op een van onze clinics te komen (we komen naar Eindhoven, Den Haag en Amersfoort).

It’s time to discover your purpose!

Vind hier de eerstvolgende Boost Clinic in jouw buurt!